hits

Topptekst

Kontaktinformasjon til lokallagsstyret og folkevalgte finner du her.

Fremskrittspartiet i Trondheim arbeider for kvalitet i eldreomsorgen, tilpasset opplæring i skolen, fremtidsrettet byutvikling og god integrering. På denne siden vil vi skrive både kort og langt om større og mindre saker, slik at du kan holde deg oppdatert på vår politikk.

lørdag 5. september 2015

Åpent brev til Fagforbundet

Gjennom hele valgkampen har Fagforbundet kjørt annonser som kritiserer Høyre og FrP, samtidig som de ber folk stemme på andre partier. Annonsens tema er omsorgssektoren og en påstand om at velgerne "kan stanse omsorgskutt" ved å stemme på andre enn FrP og Høyre.

For kommunevalget i Trondheim er dette fullstendig feilaktig, og jeg vil driste meg til å spørre om fagforbundet i det hele tatt kjenner til hva de ulike partiene har gjort for eldreomsorgen i Trondheim?

Sannheten er nemlig at det ikke er noe parti som har foreslått sterkere satsing på omsorgssektoren i Trondheim enn FrP. I budsjett etter budsjett har FrP foreslått å sette omsorgssektoren først, og prioritere omsorg foran andre ting. Ingen andre partier har gjort det samme.

Den viktigste saken for oss har vært å øke grunnbemanningen i eldreomsorgen, og mens FrP har tatt denne kampen har alle andre partier stemt imot. Disse partiene må således ta ansvaret for at bemanningssituasjonen i omsorgssektoren i Trondheim er slik den er. FrP mener at det trengs en kraftig satsing på flere ansatte i omsorgssektoren. Deler ikke Fagforbundet dette synet?

Jeg ville trodd at Fagforbundets viktigste oppgave var å kjempe for sine medlemmer. Jeg har som FrP-politiker snakket med et utall ansatte på gulvet i omsorgssektoren. De aller fleste av disse er medlemmer i Fagforbundet. Uten unntak gir disse full støtte til FrPs forslag om økt grunnbemanning. Hvorfor taler ikke Fagforbundet sine medlemmers syn i annonsekampanjen som nå går i lokale medier?

Jeg vil rett og slett spørre hvorfor Fagforbundet betaler for annonser med denne typen feilaktig informasjon som direkte er i strid med egne medlemmers ønsker om økt grunnbemanning i omsorgssektoren i Trondheim.

Jeg vil til slutt driste meg til å antyde at LO i denne valgkampen i større grad er opptatt av å rettferdiggjøre støtte til egen valgkamp for partier på venstresiden, fremfor å tale sine medlemmers interesser. For når det gjelder å kjempe mot omsorgskutt, er det FrP som står på Fagforbundets side. Det burde LO og Fagforbundet kunne være så ærlig at de innrømmet – selv om det er valgkamp!

Elin Marie Andreassen
Ordførerkandidat for FrP i Trondheim